SCENTS OF CLUB

What if there is something more powerful than the mere shopping experience or the need for something?

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Marketing hooks need to be reinvented constantly, anticipating and (most importantly) creating successful trends.This is what is happening with the new alluring trend of “invitation”, a very new increasing way to sell not only items and services, but also the priceless and supreme joy to feel part of a prestigious club.
The consumerism machine always requires for a growing action: more consumers, more purchasing activity.  In managing this exhaustive task, it is vital to attract more potential consumers, as in a kind of infinite circle.

It is in this context that the “genius thought” of marketing experts have resulted in the new trend of invitation. It is very simple in its procedure: do you want to buy this item /service? Well, you need an invitation.

Simply put: no invitation no purchases.

In the perspective of a society where the middle people has everything, superfluous included, a winning strategy could be the creation of prestigious clubs, restricted to an invited selection of people, where it is “given the chance” to buy something or have the benefit of a service: a successful  way to create both desire and a kind of object of desire. Probably you really need that item, but many others would be really gratified by the challenge of looking for an invitation, and after an adrenaline quest and the excitement of the waiting, the relief to be selected, to be part of that glamorous club.

Here it is not about buying, or better not exclusively. There is something subtler, a psychological catch. The truth is that it works.

E se ci fosse qualcosa di più stimolante della semplice shopping experience o della necessità di acquistare un prodotto?

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I “gancidel marketing vanno costantemente reinventati, anticipando e (soprattutto) creando nuove mode di successo.

Questo è quanto sta accadendo con un nuovo trend molto “ammiccante”, quello dell’invito, un nuovissimo modo di vendere non solo prodotti e servizi, ma anche l’immensa, inestimabile gioia di sentirsi parte di un prestigioso club.

La macchina del consumismo richiede un’azione costante e crescente: più consumatori, più attività d’acquisto. Per adempiere a questo estenuante compito, è vitale attrarre un maggior numero possibile di potenziali consumatori, come in una sorta di circolo infinito.

E’ in questo contesto che nasce l’idea brillante di lanciare la nuova moda dell’invito. La procedura poi è davvero semplice: vuoi acquistare questo prodotto/servizio? Ebbene, è necessario un invito.
Detto altrimenti: niente invito, niente acquisti.
Seguendo la prospettiva di una società in cui il consumatore medio possiede già tutto, superfluo incluso, una strategia vincente può risiedere nel creare prestigiosi club e fare in modo che questi siano riservati ad una selezione di persone; solo cosi è data la “possibilità” di acquistare o di poter beneficiare di un particolare servizio: un modo astuto per creare sia il desiderio che una sorta di oggetto del desiderio. Probabilmente il consumatore ha davvero bisogno di quel prodotto, ma molti altri troveranno una reale gratificazione per la sfida data dalla ricerca di un invito, e dopo il pieno di adrenalina dato da una meticolosa ricerca e l’eccitazione dell’attesa, infine il sollievo di essere stati selezionati, dell’essere parte di quel club così glamour.
Qui dunque non è tanto l’esperienza di acquisto in sé, o meglio non esclusivamente. C’è qualcosa di più sottile, un vero e proprio gancio psicologico. E la verità è che funziona.
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